Actuele storingen

Storingen die buiten kantooruren optreden, behandelen we de eerstvolgende werkdag.

BRO Monitor niet actueel

15 januari 2024 - De getoonde data bij de BRO Monitor zijn momenteel niet actueel. De Monitor komt dit jaar in beheer bij TNO en we proberen in de tussentijd handmatig de monitor nog een keer bij te werken.

BRO-op-straat-app uit de lucht

21 december 2023 - De BRO-op-straat-app is niet meer beschikbaar en dus niet meer te vinden is in de store.  Het ging om een proef om te laten zien dat je er profijt van kunt hebben direct in de ondergrond te kunnen kijken. Leveranciers hebben inmiddels zelf apps hiervoor ontwikkeld.

Opgelost: Storing Bronhouderportaal en BROloket

Vrijdag 15 maart: We hebben gemerkt dat er een storing is geweest bij het Bronhouderportaal van de Basisregistratie Ondergrond en het BROloket.

Het Bronhouderportaal en BROloket ondervonden performance-problemen, waardoor deze traag reageren.

Deze storing is vrijdagmiddag 15 maart opgelost.

OPGELOST: Mogelijke problemen bij validatie Grondwaterstandonderzoeken

21 december 2023 - Bij het aanvullen van Grondwaterstandonderzoeken (GLD’s) in het Bronhouderportaal kun je een melding krijgen dat de validatie niet goed is gegaan. Als dat gebeurt hoef je op dit moment verder niets te doen. De oorzaak van dit validatieprobleem is bij ons bekend en inmiddels opgelost. De leveringen worden gebufferd in het Bronhouderportaal en meegenomen in een hersteloperatie die we zijn gestart. Deze herstelactie kan tot eind januari duren. Onze excuses voor het ongemak. En mocht je nog eventuele vragen hebben neem dan contact op met de BRO Servicedesk. Dit is inmiddels opgelost.

OPGELOST: Onjuiste datum bij Bodemkundig booronderzoek (BHR-P)

Update 19 januari 2024 - de  start- en einddata zijn hersteld.

16 januari 2023 – We hebben gemerkt dat momenteel bij een groot deel van de Bodemkundige booronderzoeken (BHR-P) onjuiste data wordt uitgegeven bij de velden start- en einddatum van de boring.