Actuele storingen
Storingen die buiten kantooruren optreden, melden en behandelen we de eerstvolgende werkdag.
Storing BROloket - dinsdag 16 mei 2023
Gebruikers van het BROloket moeten rekening houden met tijdelijke verstoringen. Die leveren vooral hinder op bij het laden van de kaartviewers en het opvragen van ondergrondgegevens. Het oplossen van de verstoringen heeft onze volle aandacht en prioriteit. Wil je daarom een verstoring direct melden via support@broservicedesk.nl? Dan kunnen we het loket via een herstart weer beschikbaar stellen.
Afgelopen weken zijn er meerdere keren storingen geweest op het BROloket. Het laden van de kaartviewers is een aantal keer buiten gebruik geweest. Daardoor was het niet mogelijk om data in te zien of te bestellen. Met name in de weekenden hebben gebruikers hiervan hinder ondervonden.
We werken aan een oplossing
Het team dat het loket in beheer heeft werkt momenteel aan een oplossing. Er is een fout in de code ontdekt die mogelijk een deel van de hinder veroorzaakt. Daarnaast speelt er een capaciteitsprobleem bij het opvragen van ondergrondgegevens. De oplossing hiervan heeft eveneens onze prioriteit, maar zal meer oplostijd vergen. Onze excuses voor het ongemak.
Zodra we meer informatie hebben zullen we dit op deze plaats communiceren.
Storing model Grondwaterspiegeldiepte na download op BROloket en PDOK - 7 februari 2023
We hebben gemerkt dat het openen van de download van het model Grondwaterspiegeldiepte op BROloket en bij PDOK niet goed werkt. In de loop van februari komt een nieuwe download van het model beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak. Het bekijken van het model op BROloket en PDOK geeft geen problemen.
OPGELOST: Storing Bronhouderportaal
- Vanaf 4 mei 2023
We hebben gemerkt dat het Bronhouderportaal niet bereikbaar is. Dit geldt ook voor de demo-omgeving van het Bronhouderportaal. Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk om het Bronhouderportaal te gebruiken. Dit probleem is inmiddels opgelost.
OPGELOST: Storing notificatieservice Bronhouderportaal
- Vanaf 17 april 2023
We hebben gemerkt dat de notificatieservice voor leveringen die langer dan 25 dagen openstaan afgelopen vrijdag te veel notificaties heeft verstuurd. Onze excuses voor dit ongemak. We zoeken uit wat er aan de hand is.
Opgelost: op woensdag 3 mei is dit probleem verholpen.
OPGELOST: Storing inloggen eHerkenning op demo-omgeving Bronhouderportaal
- Vanaf 17 maart 2023
We hebben gemerkt dat het niet mogelijk is om in te loggen met eHerkenning op de demo-omgeving het Bronhouderportaal. Gebruikers die inloggen met een e-mailaccount kunnen nog wel inloggen.
Momenteel werken we aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
OPGELOST: Storing inloggen eHerkenning op Bronhouderportaal
- Vanaf 15 maart 2023
We hebben gemerkt dat het niet mogelijk is om in te loggen met eHerkenning op het Bronhouderportaal. Gebruikers die inloggen met een e-mailaccount kunnen nog wel inloggen.
OPGELOST: Storing geopackages PDOK
- Vanaf donderdag 22 september 2022.
We hebben gemerkt dat van CPT (Geotechnisch sondeeronderzoek) de geopackages op PDOK niet actueel zijn. Hierdoor is de informatie op de BRO Monitor ook niet actueel. Verder wordt GAR (Grondwatersamenstellingsonderzoek) nog toegevoegd aan de BRO Monitor.
OPGELOST: Vertraging Bronhouderportaal
- vanaf donderdag 9 maart 2023
Het Bronhouderportaal had een trage performance. UPDATE: het is weer mogelijk data te leveren.
OPGELOST: Storing Bronhouderportaal
- vanaf donderdag 16 februari 2023
Het Bronhouderportaal was door een storing tijdelijk slecht bereikbaar. Deze storing kon ook effect hebben bij het doorleveren van gegevens aan de Landelijke Voorziening. UPDATE: het is weer mogelijk data te leveren.
OPGELOST: Storing download GeoTOP op BROloket
- vanaf dinsdag 20 december 2022
Het downloaden van GeoTOP op BROloket werkte niet. UPDATE: inmiddels werkt het weer.