Actuele storingen
Storingen die buiten kantooruren optreden, behandelen we de eerstvolgende werkdag.
Ter informatie: BRO-op-straat-app uit de lucht
21 december 2023 - De BRO-op-straat-app is niet meer beschikbaar en dus niet meer te vinden in de appstore. Het ging om een proef om te laten zien dat je er profijt van kunt hebben direct in de ondergrond te kunnen kijken. Leveranciers hebben inmiddels zelf apps hiervoor ontwikkeld.
Opgelost: Storing BROloket
Update 19 november 2024 - De storing is opgelost.
18 november 2024 - Gebruikers van BROloket moesten vandaag rekening houden met tijdelijke verstoringen. De storingen leveren vooral hinder op bij het laden van de kaartviewers en het opvragen van ondergrondgegevens. Het oplossen van de verstoringen heeft onze volle aandacht en prioriteit.
Opgelost: BROloket herstelwerkzaamheden
Update 2 oktober 2024 - De storing is opgelost.
1 oktober 2024 - Er was vanochtend een storing bij het BROloket. Inmiddels werkt BROloket weer. Vanavond na 18.00 uur is er verder herstel gepland. BROloket is dan tijdelijk niet bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Opgelost: Storing bij downloaden modellen op BROloket
Update 5 augustus 2024 - De storing is opgelost.
31 juli 2024 - We hebben gemerkt dat er sinds vandaag een storing is bij BROloket. Het is tijdelijk niet mogelijk om BRO-modellen te downloaden.
Opgelost: Storing bij het BROloket
Update 27 juni 2024 - De storing is opgelost.
21 juni 2024 - Gegevens die op of na 17 juni zijn doorgeleverd aan de BRO worden niet getoond op het BROloket en DINOloket.
Opgelost: BRO Monitor niet actueel
Update 7 juni 2024: De BRO Monitor is bijgewerkt.
15 januari 2024 - De getoonde data bij de BRO Monitor zijn momenteel niet actueel. De Monitor komt dit jaar in beheer bij TNO en we proberen rond de zomer de monitor nog een keer bij te werken.
Opgelost: Storing bij het Bronhouderportaal
Update - De storing is inmiddels verholpen. Leveringen die vasthangen in het Bronhouderportaal worden vannacht opnieuw doorgeleverd. Mocht er morgen onverhoopt nog een levering niet doorgeleverd zijn, dan is er vermoedelijk iets anders aan de hand. Neem in dat geval contact op met de BRO Servicedesk.
30 april - Sinds vanochtend is er een storing bij het Bronhouderportaal. Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om leveringen door te leveren naar de Landelijke Voorziening van de BRO. Deze storing kan mogelijk ook effect hebben op andere functies van de Basisregistratie Ondergrond.
Opgelost: Storing Bronhouderportaal en BROloket
Vrijdag 15 maart: We hebben gemerkt dat er een storing is geweest bij het Bronhouderportaal van de Basisregistratie Ondergrond en het BROloket.
Het Bronhouderportaal en BROloket ondervonden performance-problemen, waardoor deze traag reageren.
Deze storing is vrijdagmiddag 15 maart opgelost.
OPGELOST: Mogelijke problemen bij validatie Grondwaterstandonderzoeken
21 december 2023 - Bij het aanvullen van Grondwaterstandonderzoeken (GLD’s) in het Bronhouderportaal kun je een melding krijgen dat de validatie niet goed is gegaan. Als dat gebeurt hoef je op dit moment verder niets te doen. De oorzaak van dit validatieprobleem is bij ons bekend en inmiddels opgelost. De leveringen worden gebufferd in het Bronhouderportaal en meegenomen in een hersteloperatie die we zijn gestart. Deze herstelactie kan tot eind januari duren. Onze excuses voor het ongemak. En mocht je nog eventuele vragen hebben neem dan contact op met de BRO Servicedesk. Dit is inmiddels opgelost.
OPGELOST: Onjuiste datum bij Bodemkundig booronderzoek (BHR-P)
Update 19 januari 2024 - de start- en einddata zijn hersteld.
16 januari 2023 – We hebben gemerkt dat momenteel bij een groot deel van de Bodemkundige booronderzoeken (BHR-P) onjuiste data wordt uitgegeven bij de velden start- en einddatum van de boring.