Archiefgegevens voor Bronhouderportaal: eerst even bellen
De Basisregistratie Ondergrond is blij met archiefgegevens. Wel vragen we dataleveranciers om vooraf even te bellen met de Servicedesk. Daarmee kunnen we teleurstellingen en wachtrijen voorkomen.
Het Bronhouderportaal is niet gemaakt voor het uploaden van grote hoeveelheden archiefgegevens. Om het aanleveren toch soepel te laten verlopen, is het belangrijk eerst contact op te nemen met de Servicedesk voordat de leveringen in het Bronhouderportaal klaargezet worden. Op die manier kunnen we voorkomen dat de wachtrij volloopt.
Aanleveren in delen
Afhankelijk van de omvang van een levering, kan er meer of minder data in een deellevering zitten. Om die reden is het belangrijk om vooraf te bellen met de Servicedesk. We overleggen dan wat een handig moment is om de levering aan te bieden via het Bronhouderportaal. Op die manier kunnen we samen de hoeveelheid data die door het Bronhouderportaal gaat doseren.
Algemene tips
- Zorg ervoor dat je je dataset in delen aan kunt leveren aan het Bronhouderportaal. Lees hier hoe de Provincie Overijssel dat gedaan heeft in samenwerking met hun dataleverancier en de BRO Servicedesk.
- Specifiek voor grondwaterstanden: Bewust instellen meetfrequentie sensoren grondwaterstandonderzoek - Basisregistratieondergrond.
- Wat is een grote levering? Zie hier een voorbeeld voor GLD: Limieten (bro-productomgeving.nl).
- Als je een test doet in de demo-omgeving, dan graag met een kleine dataset.
Twijfel je over de omvang van je dataset? Neem dan sowieso contact op met de BRO Servicedesk. Samen kunnen we ervoor zorgen dat het Bronhouderportaal kan blijven doen wat die moet doen: gegevens doorleveren aan de BRO.