Update wijzigingen eHerkenning

Gepubliceerd 4 november 2022

Gebruikers van het BRO Bronhouderportaal die inloggen met eHerkenning, hoeven voorlopig niet in actie te komen. Het BRO-beheerteam heeft gewerkt aan een tussenoplossing voor de plotselinge wijziging in eHerkenning, die geen impact heeft op gebruikers. Gebruikers hebben hierover een bericht ontvangen.

Als gevolg van een plotselinge, maar noodzakelijke contractwijziging moet er een nieuwe  toegangsdienst voor eHerkenning komen. Dat betekent een wijziging voor het inloggen met eHerkenning op het BRO Bronhouderportaal.

Het beheerteam heeft de afgelopen weken hard gewerkt aan een technische oplossing die zo min mogelijk impact op gebruikers heeft. Dat is gelukt door te kiezen voor een tussenoplossing, waaraan onze collega’s nog steeds hard werken. Deze tussenoplossing betekent dat er voor gebruikers nu niets verandert. Zij hoeven dus niet in actie te komen.

Gevolg is dat we op een later moment de uiteindelijke oplossing alsnog moeten gaan maken. De tussenoplossing biedt ons wel de tijd om de uiteindelijke oplossing te onderzoeken en te testen voordat we deze in productie gaan zetten. We houden je hierover op de hoogte.

Vragen?

Onze BRO Servicedesk staat klaar als je vragen hebt over dit onderwerp.