Meld u aan voor de sprintreviewsessie grondwatermonitoring op 14 februari!

Gepubliceerd 7 februari 2019

Het standaardenteam van de Basisregistratie Ondergrond nodigt u van harte uit om deel te nemen aan de sprintreviewsessie op donderdagmiddag 14 februari. Tijdens deze sessie laat het team u graag zien wat er de afgelopen sprints is bereikt. Daarnaast bent u in de gelegenheid om het team feedback te geven.

Locatie

Datum & tijdstip: donderdag 14 februari van 14:00-15:00 uur
Locatie: online (zie onderstaande instructies)

Inhoud

De reviewsessie staat wederom in het teken van de registratieobjecten 'grondwatersamenstellingsonderzoek' en 'grondwatermonitoringnet'. De catalogi daarvan gaan in de volgende sprint in publieke consultatie. Ook hebben we een begin gemaakt met het registratieobject 'grondwaterstandsonderzoek'. De voorlopige agenda is:

  • Terugkoppeling op acties (zie verslag) uit vorige sprintreviewsessie.
  • Voortgang standaardisatie Grondwatermonitoringnet (GMN)
    • Link naar online werkversie Catalogus (geschikte browsers Edge v41 en hoger; Chrome);
  • Voortgang standaardisatie Grondwatersamenstellingsonderzoek (GAR)
    • Link naar Issues op Github
    • Link naar online werkversie  Catalogus (geschikte browsers Edge v41 en hoger; Chrome);
  • Scope Grondwaterstandonderzoek (GLD).

Doe mee!

U kunt zich vooraf aanmelden door een mail te sturen, onder vermelding van naam, bedrijf en datum van de betreffende sessie, aan bro@minbzk.nl. Kent u andere belanghebbenden? Laat het ons weten! Hoe meer partijen uit de branche meedenken en -doen, hoe beter de producten worden. Wilt u hen attenderen op deze bijeenkomst?

Tips & spelregels online reviewsessie


Meekijken gaat als volgt:

1. Open in je browser de url: https://join.me/GeoBasReg

2. Geef je voor- en achternaam op en druk op ‘Deelnemen’

  • De gastheer/voorzitter heet : GeoBasisRegistratie
  • De voorzitter ziet nu dat je deelneemt

3. Je komt nu op het gedeelde scherm waarop de presentatie zichtbaar is

  • Wanneer de vraag wordt gesteld ‘hoe je het geluid wilt horen’, kies dan voor telefoon (geluidsweergave via computer geeft nl. slechte geluidskwaliteit; geluid van computer svp op ‘Mute’)

4. Door middel van de chat functie kun je schriftelijk een vraag stellen tijdens de sessie. Druk voor openen van een chatbox op het groene praatballonnetje; je kunt je vraag/opmerking intypen;  iedere deelnemer ziet dan je vraag/opmerking (zie verder onder ‘spelregels’).

Meeluisteren en praten gaat als volgt:

1. Bel in op telefoonummer:  020-8083218
2. Volg de instructies om je aan te melden: gebruik de conferentie Id 638-517-876 (sluit af met #)
3. Je hoort: ‘u wordt nu in de conferentie geplaatst’
4. Noem je naam, zodat de voorzitter en anderen weten dat je deelneemt.
5. Meeluistertips: Gebruik oortjes of headset en ga niet te ver van de telefoon af zitten.

Spelregels

  • Vragen/opmerkingen mag, maar niet mondeling tijdens de presentaties.
  • Hoe stel je een vraag/geef je een opmerking:
    • Mondeling: de voorzitter geeft aan dat er mondeling vragen/opmerking kunnen worden gesteld: je geeft je naam en stelt je vraag; bij iedere ‘reactie’: eerst naam, dan je vraag/reactie;
    • Schriftelijk- tussentijds: door middel van een chat geef je aan dat je een vraag/opmerking hebt of stel je vraag/opmerking; de voorzitter geeft je dan eventueel het woord om je opmerking te plaatsen/je vraag toe lichten.